Všimli jste si, že na mnoha eshopech v ČR zaplatíte za stejný produkt různou cenu?
Určitě jste se již v minulosti setkali s tím, že při delším uvažování o koupi se z ničeho nic změnila prodejní cena! To je ale potom motivace k rychlému jednání, co myslíte?
Je tu řeč o dynamické cenotvorbě, uzpůsobené konkrétnímu uživateli, typickým příkladem personalizovaných cenových nabídek jsou například letenky, hotely ale dokonce už i některé e-shopy, kde můžete získat zcela odlišnou cenovou nabídku, když navštívíte e-shop tzv. „napřímo“ nebo přes některý z referenčních cenových srovnávačů, kde je veden konkurenční boj o zákazníka zejména prostřednictvím cenové nabídky.
V některých případech se může dokonce stát, že e-shop znevýhodní své věrné návštěvníky, protože u nich je větší pravděpodobnost, že vyšší cena je od nákupu neodradí.
Doporučujeme si vždy porovnat jednotlivé ceny e-shopů, například s některým z cenových srovnávačů jako je Heureka.cz, Zboží.cz a další. Tyto platformy slouží internetovým obchodům především k získávání nových zákazníků a o zákazníka zde můžou e-shopy bojovat zejména lákavou cenovou nabídkou, takže smažte veškeré údaje o prohlížení, připojte se nejlépe přes odlišnou IP adresu, například přes vaši mobilní síť, a zkuste si nyní porovnat ceny jednotlivých e-shopů, například Notino, Megaknihy a další, kteří takovou práci s cenami rádi využívají.
Možná vám to přijde jako cenová diskriminace, že ano? Bohužel s tím česká legislativa nedokáže zatím nic udělat, protože prakticky nedochází k žádnému porušování obchodní soutěže ale vy se s tím nyní můžete naučit pracovat.